Wikia

Een gebruikersnaam is een veelgebruikte methode voor spelers om elkaar te herkennen. Spelers weten vaak niet hoe andermans character eruit ziet, vooral omdat het uiterijk van een character kan veranderen. Een Username is een naam gekozen door een speler voor hem of haar zijn account, en deze kan gebruikt worden om elk door Jagex gemaakte spel te spelen, inclusief MechScape en andere toekomstige spellen. Gebruikersnamen zijn, op dit moment, permanent. Mark Gerhard vertelde over in-game zichtbare namen voor MechScape, die anders zijn dan de gebruikersnaam van de speler. Maar, Jagex moderators hebben gezegd dat dit misschien gaat veranderen. Gebruikersnamen worden ook gebruikt om spelers te identificeren in de Friends Lists of Ignore Lists. Spelers kunnen andere spelers aan deze lijst toevoegen door op de speler te right-clicken of door op "Add to Friends" of "Add to Ignore" te klikken en de naam in te vullen. Dit vereist dat de speler de gebruikersnaam precies, foutloos intypt. Gebruikersnamen worden ook gebruikt om spelers aan te geven, of op de fora.